رابيتس

بيوگرافي

یکشنبه ۰۲ اردیبهشت ۰۳

رابيتس

۱۵ بازديد

رابيتس 

اين محصول با وجود تركيباتي كه دارد، در مقابل رطوبت از مقاومت بالايي برخوردار مي باشد و اين موضوع براي توليدكنندگان و مصرف كنندگان اهميت بسياري دارد. لازم به ذكر است كه با وجود اين تركيبات مي توان عمر محصول را تا چندين سال افزايش داد. مقدار محافظتي كه پوشش گالوانيزه مي تواند داشته باشد، به ضخامت آن بستگي دارد. دليل اين كه از ورق گالوانيزه براي توليد رابيتس استفاده مي كنند اين است كه رابيتس يا همان راويز پس از مدتي زيبايي و كيفيت خود را از دست ندهد. اين مسئله مي تواند رابيتس (كه به اشتباه راويز گفته مي شود) را براي سال هاي سال در تركيبات بنا و سازه ي مورد نظر سرپا نگه دارد. راويز، ورقي مشبك از جنس فولاد است. از اين محصول در فرآيند هايي چون پيوستگي ديوار ها و ايجاد بستر براي نصب تاسيسات برقي و روشنايي استفاده مي شود. استفاده از رابيتس سبب مي شود كه در سازه مورد نظر هيچ گونه تركي ايجاد نشود و مانع از ايجاد هر گونه ترك مي شود. مسلماً ديوار و سازه اي بدون ترك يكي از مهم ترين مسائل و نقاط قوت در انتخاب است. اين موضوع از اهميت بالايي برخوردار است. اين محصول به طور كلي در طرح ها و اندازه مختلفي توليد و به بازار عرضه مي شود. هر كسي مي تواند با توجه به اندازه و طرحي كه نياز دارد، آن را خريداري نمايد. رابيتس حتي براي نورپردازي سقف ها نيز طراحي شده است كه امروزه كاربرد بسياري دارد. توليد كنندگان، اين محصول را به گونه اي طراحي كرده اند كه به طور عمده ملات هاي پايه گچي به آن مي چسبند.

كاربرد رابيتس در صنعت ساختمان سازي چيست؟

رابيتس به طور كلي در فعاليت هايي نظير پوشش دهي بتن هاي از جنس سيمان، گچ بري ساختمان، پوشش دهي تيرآهن در سقف و هم چنين پوشش دهي آرماتور، سقف كاذب، در گچ كاري و ... استفاده مي شود. از كاربرد هاي ويژه اي كه اين محصول داراست، آن را به يكي از اساسي ترين محصولات در سازه هاي ساختماني تبديل كرده و وجود آن را در هر سازه اي واجب ساخته است. رابيتس را مي توان در ترميم ترك هاي ساختماني نيز مورد استفاده قرار داد. از ديگر كاربرد هاي آن مي توان به دكوراسيون و نماهاي آشپزخانه اشاره كرد. هم چنين حجم هايي كه در سالن هاي پذيرايي براي نورپردازي ها ساخته مي شوند، از راويز بهره گرفته مي شوند. راويز يا رابيتس به طور كلي از مهم ترين و بهترين ها در سازه ها است. يكي از پر كاربرد ترين موارد استفاده از آن مي توان به سقف هاي كاذب رابيتس كاري شده اشاره كرد. از اين رو، اين محصول را از بهترين ها در سراسر جهان مي شناسند و همين امر سبب تأثير در قيمت رابيتس در بازار گردد. ميلگرد و نبشي و رويه راويز عمدتا از تورهاي گالوانيزه و گچ ساخته مي گردد. تركيبات موجود در سقف هاي كاذب از بهترين و مرغوب ترين تركيبات ساخته مي شوند و اين موضوع آن را به بهترين سقف كاذب تبديل كرده است. سقف هاي كاذب راويز در مكان هايي همچون سر در هاي ورودي، نماي خارجي ساختمان ها و ساخت مجسمه هاي تزئيني استفاده مي گردد.

رابيتس چه مزايا و چه معايبي دارد؟

به طور كلي راويز هم مانند هر محصول ديگري مانند توري ها از جمله توري مرغي در كنار مزايايي كه دارد، معايبي هم داراست. يكي از مزاياي اين محصول، سرعت مناسب آن در اجرا مي باشد كه از سرعت بالايي برخوردار مي باشد. از اين رو در هنگام ساختمان سازي و انجام اين فعاليت، به سريع ترين حالت ممكن كار به انجام مي رسد.

در هنگام كار با راويز، تمامي مصالح را مي توان در دسترس داشت و پيدا كردن آن ها كاري بسيار راحت است و به راحتي انجام مي شود. اين محصول از طرح پذيري بالايي برخودار است و دست سازنده را براي توليد انواع مختلف باز مي گذارد و مي توان به راحتي محصول را همان طور كه انتظار داشت، ساخت و به بازار عرضه كرد. نيرو هاي متخصص فراواني در سراسر كشور، كار با راويز را به خوبي بلد هستند و مي توانند آن را به كار بگيرند كه اين افراد را اصطلاحا رابيتس كار و فعاليت آن ها را رابيتس كاري مي گويند. حال كه درباره مزاياي اين محصول دانستيد، بياييد درباره معايب اين محصول بدانيم. راويز، وزن بسيار بالايي دارد و اين موضوع حمل و نقل آن را تحت شعاع قرار داده است. راويز در هنگام ساخته شدن، به گچ زيادي نياز دارد و اين موضوع هم كمي به مخارج آن مي افزايد. اين محصول در هنگام اجراي لايه گچ داراي محدوديت آب و هوايي است.

 

با انواع رابيتس آشنا شويم!

اين محصول در اندازه هاي گوناگوني به بازار عرضه شده است و تقسيم بندي آن بر دو صورت تعداد ستون و وزن محصول صورت مي گيرد. در نوع اول مي توان به تعداد ستون هاي موجود در آن اشاره كرد و در نوع دوم بر اساس ضخامت ورقي ساخته مي شود و وزن مخصوص به خودش را داراست. با اشاره به تعداد ستون ها، در كشور ما نهايتا تعداد اين ستون ها به 13 عدد برسد. اما در كشورهايي كه توسعه يافته هستند، تعداد ستون هاي موجود در آن به 17 ستون نيز مي رسد. به طور كلي رابيتس در ابعاد 240*60 توليد و به بازار عرضه مي گردد. راويز قادر است مساحت هايي در حدود 1.44 متر را به راحتي تحت پوشش خود قرار دهد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.