یکشنبه ۰۲ اردیبهشت ۰۳

حميد بهزادپور

۲۴ بازديد

يزد تنها استان كوير دار كشور است كه علي رغم نداشتن ساحل در رشته فوتبال ساحلي حرف هاي زيادي براي گفتن دارد و تاكنون به واسطه برخورداري از جوانان با استعداد و ورزشكاران سخت كوشش دستاوردهاي بزرگ ملي و بين المللي فراواني را كسب كرده است.

وجود استعدادهاي مختلف ورزشي پنهان از جمله ويژگي ‌هاي استان كويري يزد است كه توانسته اند با تلاش خود فعل خواستن را صرف و به باران اميد به روح جوانان اين ديار ببارند.

يكي از جوانان به نام و شاخص استان يزد حميد بهزادپور، دارنده دستكش طلاي مسابقات بين قاره‌اي بهترين دروازه‌بان است كه از باغشهر تاريخي مهريز پا به عرصه ورزش بين المللي گذاشته و تاكنون افتخارات زيادي را براي مردم ايران و استان يزد كسب كرده است.

وي در خصوص حضور خود در عصر فوتبال افزود: كار خود را با حضور در تيم گلساپوش يزد شروع و هم اكنون هشت سال از عضويت او در تيم ملي ايران مي گذرد. حميد بهزادپور، نايب قهرمان فوتبال ساحلي جهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از مهريز، اظهار كرد: فوتبال را ابتدا از سن ۱۳ سالگي در زمين خاكي ورزشگاه محصل مهريز شروع با حضور در ليگهاي استاني و شهرستاني شروع كرد و  از سال ۱۳۹۰ به پيشنهاد يكي از همكاران خود در اداره گاز به فوتبال ساحلي روي آوردم.  

بهزاد پور كسب مقام سوم جام جهاني ۲۰۱۹، جام جهاني باهاما، قهرماني و نائب قهرماني آسيا در سالهاي ۲۰۲۱  و ۲۰۱۹ به طور پي در پي، بهترين دروازبان بين قاره‌اي جهان در سالهاي۹۷ ، ۹۸ و دريافت دستكش طلا دو دوره قهرمان مسابقات بين قاره‌اي بهترين دروازه‌بان تورنمنت كشور بلاروس در سال ۲۰۱۵ كسب چندين مقام اول تا سومي باشگاه‌هاي و انفرادي را از جمله دستاوردهاي ورزشي خود عنوان و تصريح كرد:  كسب نائب قهرماني جام باشگاهاي جهان با پارس جنوبي، قهرمان ونايب قهرمان مسابقات اوراسيا جهان به همراه گلساپوش يزد نيز از ديگر افتخار او در دوران ۱۰ ساله بازي فوتبال است.

اين عضو تيم قهرمان جهان در رشته فوتبال ساحلي در ادامه به مهم‌ترين مشكلات خود در راه رسيدن به اهدافش اشاره و خاطرنشان كرد: در طول دوره فعاليت حرفه‌اي خود مورد بي مهري‌هاي زيادي از سوي مسئولان قرار گرفت است.

وي با بيان اين‌كه متأسفانه برخي مسئولان هيچ اهميتي به ورزشكاري كه با تلاش شبانه روزي خود سعي كرده براي استان و كشورش افتخار آفريني كند قائل نمي‌شوند، تصريح كرد: اميدوارم اين مهم هر چه سريعتر رفع و مسئولان بيشتر هواي ورزشكاران را داشته باشند.

بهزادپور در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اين‌كه قرار است به زودي به عنوان لژيونر«بازيكن خارجي» به باشگاه لوكومتيو روسيه ملحق شود، گفت: در رسيدن به هدف خود در فوتبال ساحلي احمدرضا عابدزاده را الگوي خود قرار دادم و وي دليل اصلي موفقيت خود مي‌داند.

اين قهرمان مهريزي دعاي خير پدر و مادر را از ديگر مهمترين دلايل در رسيدن به موفقيتش دانست و بيان كرد: در هر مسابقه‌اي قبل از شروع آن با مادر تماس مي‌گيرم و از ايشان درخواست مي‌كنم براي دعا كند. 

بهزاد پور براي علاقمند به اين رشته توصيه كرد: علاقمندان  به رشته فوتبال ساحلي بايد به صورت اصولي و فني زير نظر مربيان و كارشان آموزش هاي لازم را ببيند و با حتما حتما دعاي خير پدر و مادر موفق خواهند بود. 

اين جوان موفق ورزشكار با اشاره به اينكه در رسيدن به اين جايگاه خاطرات تلخ و شيرني دارد عنوان كرد: تلخ ترين خاطراتم در مسابقات بهادما، پلانتي كه در مقابل تاهيتي به بيرون  زدم و باعث شد تيم از قهرماني بازماند. كسب مقام هاي مختلف در آسيا، جهان و كشور ايران را از شيرين ترين خاطران دوران فوتبالي خود دانست.  

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.